Цитата (nakazator95 @ 27.11.2019)
Как Кен все таки погиб если машина новая была?
Википедия
The Ford J-car was intended to be the successor to the all-conquering Ford GT Mk.II and, despite reliability problems, showed potential in the springtime Le Mans trials. After the death of Walt Hansgen in a Mk.II Ford, the decision was made to shelve the J-car and focus on the proven Mk IIs, and little development was done for the rest of the 1966 World Sports Car Championship season. Finally, in August 1966, Shelby American resumed testing and development work with Miles serving as primary test driver. The J-car featured a breadvan-shaped rear section that experimented with Kammback aerodynamic theories, as well as a revolutionary (but untested) honeycomb panel design that was supposed to both lighten and stiffen the car, but the design remained unproven with high-speed prototype sports cars.
After almost a day of testing at Riverside International Raceway in the brutally hot Southern California desert summer weather, Miles approached the end of the track's 1-mile (1.6 km), downhill back straight at top speed (200-plus mph) when the car suddenly looped, flipped, crashed and caught fire. The car broke into pieces and ejected Miles, killing him instantly. The car had suffered precisely the sort of crash damage the honeycomb construction was designed to prevent. As a result, the aerodynamics of the J-car were heavily modified to correct the rear-end lift generated at race speeds. Ford officials, under pressure after the second of two fatal accidents in the programme in five months, also ordered a NASCAR-style steel tube rollover cage to be installed in future versions of the car. The death of 47-year-old Miles, following that of 46-year-old Hansgen, led Ford to favour younger drivers in subsequent race entries. The significantly revised J-car, renamed the Ford Mk IV, won the only two races in which it was entered: the 1967 Sebring (Fla.) 12 Hours, and the 1967 24 Hours of Le Mans. The steel roll cage in the Mk IV (mandated as a direct result of Miles's death) probably saved the life of Mario Andretti, who crashed violently during the 1967 24 Hours of Le Mans but escaped.
Miles is interred at the Abbey of the Psalms Mausoleum of the Hollywood Forever Cemetery in Hollywood, California.
Кен тестировал новую машину, ещё не доработанную, её занесло, развернуло и т.п... Как-то так.. Исторически.
Тогда ещё не было всяких аэродинамических труб и т.п., поэтому всё тестировалось на трассе. Как, например, в случае со скотчем и верёвочками (показано в фильме)
Фильм рассказывает о путешествии известного джазового пианиста Дона Ширли и обычного водителя Тони Валлелонги, между которыми со временем возникает дружба. Кинолента биографическая, снята в стиле комедийной драмы.
И скажу я вам фильм шикарен! Великолепна игра актёров Вигго Мортенсена (знакомого всем по роли Арагорна) и менее известного, но оттого не менее талантливого Махершалы Али (Карточный домик, Голодные игры). Смотрится просто на одном дыхании. Картина полностью идёт вразрез с мега популярными ныне Марвелами-Шмарвелами. Это хороший, заставляющий переживать и сопереживать фильм. Картина даёт пищу для размышлений, даёт эмоциию! Как жаль, что в наше время киноиндустрия выпускает такие фильмы в очень малом количестве, в сравнении с, более интересными широкому кругу, блокбастерами.. Этот фильм запоминается.
И он, кстати, заслужил свои награды и номинации, в том числе Оскар. В общем, очень рекомендую к просмотру тем, кто еще не видел данную картину. Тем, кто любит хорошие, непопсовые фильмы! Ну, и конечно, всем любителям музыки в стиле джаз!